Thursday, July 29, 2010

SINERGI YANG BERKESAN

Dipetik dari blog karangan Tuan Hj Ismail Hj Ahmad




Seseorang pesakit perlu diberikan herba yang betul mengikut herba khas untuknya seperti darah tinggi diberikan Vitex,Kencing Manis diberikan Plantisol dll(mengikut sakit yang dideritai). Namun begitu sinergi sangat-sangat diperlukan bagi menjadikan perawatan itu berkesan. Dalam hukum sinergi perlu dimasukan herba ubatan seperti dibawah:-

1. Vitamin C - Ianya amat perlu membolehkan herba itu berkesan cth roselle.

2. Pelawas - Bagi mendapat kesan penggunaan herba yang berkesan,usus perlu bersih dengan menggunakan kapsul pelawas,teh asiatika atau teh herba.

3. Madu - menguatkan semua herba yang digunakan bersamanya dengan kehaziran enzim.

4. Omega 3 - produk ikan yang akan mengandakan kekuatan herba 13 kali ganda

5. Mengkudu - ubatan tidur bagi membolehkan herba bertindak lebih efektif.

Jadi jika mahu lakukan sinergi tambahkan dengan herba-herba seperti diatas.InsyaAllah berkesan. Anda boleh menambah lagi 2 lagi sinergi iaitu herba untuk jantung(habatussauda’)dan herba untuk ginjal/buah pinggang (malac). Inilah keinstimewaan perubatan jawi InsyaAllah.Amin.


TAMBAHAN DARI HERBALIS JAWI

Kaedah sinergi di atas perlu diketahui oleh semua herbalis kerana perawatan yang tepat pasti akan menyembuhkan. Keistimewaan herba HPA yang diperkenalkan melalui Perubatan Jawi adalah sebagai synergistic herb yang bertujuan untuk :

 menambahkan potensi herba

mengurangi kekerasan herba

mempercepatkan keberkesanan herba

menghilangkan kesan sampingan

Kaedah ini mengingatkan kita kepada satu kaedah yang diajar dalam Perubatan Jawi dimana jika lalat hinggap didalam minuman anda,maka celupkan badannya ke dalam minuman nescaya hilanglah racunnya, kerana pada satu sayap lalat terdapat racun dan sebelah sayap lagi mengandungi penawar. Sungguh sempurna ciptaan ALLAH.



Formula mudah untuk anda ikuti di dalam kaedah synergistic herb ini adalah seperti berikut:

HERBA UTAMA + VITAMIN C + NUTRISI + SUMBER IKAN + COLON CLEANSING + DEEP SLEEPING + RIADAH


CONTOHNYA :

VITEX + ROSSELLE + MADU + OMEGA 3+ TEH HERBA + MENGKUDU + RIADAH = SIHAT DENGAN IZIN ALLAH



Sinergi ini sangat mudah diikuti,walaupun anda baru mengenali herba, kombinasi formula di atas pasti dapat membantu anda dalam mengkonsumsi herba. Perubahan pada badan anda akan dapat anda rasai dengan mengikut formula di atas. Kini, mengambil herba bukanlah sesuatu yang rumit untuk anda. Ingat formula ini,pasti anda sudah boleh jadi perawat yang baik walau di mana anda berada.

No comments: